Skola

I torsdags började skolan. Jag längtade faktiskt lite. Men vaddå jag skulle börja sjuan. Ny skola nya klasskamrater, nya lärare allt var nytt. då får man vara lite sugen på det. De första dagarna har varit bra. Inte gjort så jättemycket. Mest lära känna grejer och presentationer.
Min klass verkar bra. 7st från min gamla klass plus sofia. (som jag spelar tennis med) Ingen från fotbollslaget. ( de går i B och C) Själv går man i A, som man alltid gjort. Vår mentor verkar jätte bra. Vår extramentor verkar också bra. Fast hon tror att vi typ går i tvåan.
"Vet alla vad en målsman är" "Vet alla hur man läser av ett schema".....
Aja det var lite om min nya skola och klass.
tjiing tjiing

Fotboll

Fotboll är verkligen skitkul!
Imon var det dags igen för IFK Kalmar att beträda planen. Motståndet den här gången är Färjestaden. Eftersom vi sist fick stryk med ett noll är vi väldigt revansch sugna.
(Föressten var det målvaktstabbe)

Gå in på www.laget.se/ifkk94 och läs mer om oss!

I söndags vann vi med ett noll mot Kalmar Södra. Vi spelde skitdåligt. Men vadå det är resultatet som räknas!!!

Kreta

Jag avslutade sommarlovet med en vecka på Kreta! Gud va skönt det var. 40°C och vind gjorde att man blev brun utan att svettas bort. Helt okej hotell med egen trappa till stranden gjorde ju inte visstelsen sämre... Vi bodde på  i Ag,  Marina, lite utanför Chania.
Se bild

Vi var på en strand som hette Elafonisi. Det var Kretas svar på Maldiverna.

Imorgon börjar skolan. Pirrigt värre. Ska börja sjuan på Södra. Skåp, ha skorna på sig inne... Det ska bli gutt!

Tips

Har nån ett tips på hur man får människor att kommentera ens blogg?!
Jag har kommenterat andras så nån måste ju veta att jag finns....

Skulle vara glad över så många tips som möjligt:)

tack på förhand<3

red like love

Idag fick jag det äntligen gjort. Jag målade mina naglar röda. Det blev en klar förbättring om man gemför med hur de såg ut innan. Nån blå, nån med franskmanikyr. nån med avskaft genomskinligt osådär. Så nu kan jag äntligen visa mina händer igen. Jag blev faktiskt riktigt nöjd. Både med valet av färg och själva målningen.
Här kommer en bild


      Red like love

Sturkö -07

Världens bästa lag, IFK Kalmar kom i fredags hem från ett underbart träningsläger på? Sturkö. Tre träningspass ett löppass och en intärnmatch tog lite på benen: / Mitt lag: Emma, Emma, Clara, Emelie, Nellie, Johanna, Evelina och jag vann intärnmatchen. HURRA för Oss. Vi vann med 3-1. Det var vi värda, enligt mig ;-) Jag blev utsedd till lägrets bästa spelare. HURRA för Mig. Det var jag värd, enligt mig;-) Jag menar. Jag vann ju faktist alla tävlingarna. Staffet, skott, straffar, match, frågesport. Okej jag kom lika med Emma på straffarna men ändå....
Badade gjorde vi också. Det var 16°C. Brr va kallt. Sen badade vi efter vi hade sprungit också. Då var det varmare. Fast det var mycket tidigare på dagen så det kanske vi bara inbillade oss. Aja vi kommer i varje fall minnas lägret 2007 på Sturkö länge det kan jag lova. Och de flesta kommer nog bara ha glada minnen.

Laget<3

IFK Kalmar är världens bästa lag!! Okej kanske inte rent fotbolls mässigt men ändå...

Imon åker världens bästa fotbollslag till Sturkö.(Ligger vid Karlskrona) Där väntar ett hårt träningsläger med fyra träningspass. Lasse har nån ide om att vi ska paddla kanot också. Får väl se hur det blir med det. Fast det skulle nog vara jättekul. Alla skulle få panik, typ.... Det blir en jobbig natt. 20 luftmaddraser i en liten klubbstuga. HOT HOT!!! Men det kommer nog bli jättebra. Synd att Lindsdal ville skjuta upp matchen som skulle spelats på söndag. Va ju så himla taggad.
Jag är lite orolig för min träningsverk. Det är jobbigt och kuta runt straffområdet efter att man gjort 45 upphopp;-/
Aja det kommer nog gå bra vältränad som man är;-)
Världensbästa lagimage7F94


RSS 2.0