nytt hår=)

Hejhej!
Har precis kommit hem från frisören här är mitt nya hår.

Jag har lagt i många ljusaslingor.
På bilden ser ni också mina nya solbrillor från Bianco för endast 100kr.

Idag har vi varit på 1800-tals dag i skolan. Vi har typ gått runt i en trädgård och tvätt, lagat mat och dansat på 1800-tals vis. 'skit kul'

Nehe nu ska jag göra ett försök på att komma någon vart med min deckare.

Ha det bra
pussokram

tennis, sol & färg

Hejhej!
Idag har jag varit på tennistävling i Karlskrona hela dagen. Det gick bra. Jag vann båda matcherna ganska lätt så imon spelar jag semifinal.
Har ju varit skitfint väder idag med mycket sol och varmt!!! Därför har man fått lite färg i ansiktet och på armarna. Härligt=)

Nu ska jag äta choklad.

Ha det bra pussokram

Brighton

Hejhej!
Som ni kanske vet så ska jag och Elsa åka till Brigthon på språkresa i tre veckor i sommar. SÅÅÅÅ himla KUUULL!!!!!
A iallafall så fick vi kontaktuppgifterna till vår värd familj. Det var en Mrs Jenifer så jag tror nog att det finns både man och barn i huset. Guuuud det var så himla...läskigt^^... att öppna brevet och när man läste det fick man lixsom som en bild i huvudet. ÅÅÅ vad jag längtar.


Aja hoppas ni har haft en bra dag.

Ha det bra
pussokram

20/4

Hejhej!
Så var allt som vanligt igen. Ingen sovmoron, skolan till fyra och tennisträning. Live goes on i sju veckor till sen är det SOMMARLOV.

Har väl inte hänt något särskilt idag. Strängarna gick av på träningen. wow snacka om big news.

Näe det här inlägget var så tråkigt så nu slutar jag.


Ha det bra
pussokram

Måste bara tipsa om en skitbra låt: 1,2,3,4 med Plain white T´s. Kolla in den!!!


palace, new stuff & spa

Hejhej!
Dålig uppdatering de senaste dagarna menmen.

Skrev i förra inläggat att jag inte skulle gå på Palace men det gjorde jag ändå. Mina kompisar övertalade mig. Glad att de gjorde det för även om det inte var skitkul var det ändå helt okej. Altt gick bra förutom när jag skulle alkoblåsa innan jag gick in. Jag kunde inte. Asså jag fattade ju hur man gjorde osådär men det gick inte den bara pep att jag gjorde fel hela tiden. Aja lite pinsamt blev det men jag lyckades till slut.

Idag har jag varit på stan och 3par trekvarts byxor. Alla från NewYorker. Hoppas på att jag orkar lägga upp bilder sen.

Nu på eftermiddan har jag haft hemma spa. Hårinpackning, fotbad mm. Skit skönt.

Imon börjar skolan. Neeej orakar inte med det. Jag har liksom vant mig vid att vara ledig nu.... Aja Elsa och jga har räknat ut att det är 37 skoldagar kvar till sommarlovet. Bara att hänga i!

Ha det brä
pussokram

15/4

Hejhej!
Tillbaka från lägret. Det var kul, mycket träning så nu har jag träningsverk men det hör ju liksom till.

Var en runda på stan idag men syrran och hennes kompis. Köpte ett nattlinne till mamma.

Just nu kokar jag. Inte för att jag är arg eller så näe för att jag typ är så himla trött, orkar inte gå ut och ta frisk luft så det känns typ som om jag ska explodera eller nåt.

Det är Palace imon. Tror inte jag ska gå. känner att min budget inte riktigt håller för att lägga hundra spänn på ett disco. Men ni som ska gå...Ha det kul!!!


Nee nu ska jag ringa lite friends

Ha det bra
pussokram

Läger

Hejhej!

IDag börjar det tvådagar långa träningslägret. Det är inte så allvarligt. Det är på hemmaplan med bara hemmaspelare så... vi ska ivarje fall sova över i tennishallen osådär så det blir säkert kul.
Lägret slutar imon klockan 13.30 o då ska jag och syrran ner på stan och köpa present till mamma. HOn fyller år på fredag! VI hade tänkt köpa en pjyamas eller nåt. Hoppas vi hittar nån fin...

Vi ses imon

Ha det bra
pussokram

Djävulen

Hejhej!

Maten var god. Guacamole är min drog=)

Nu tittar jag på Djävulen bär Prada. Vad gör ni??


Vet inte riktigt vad som händer imon. Ska jag jobba klockan två men innan dess...

Ha det bra'
pussokram

Grillning

Hejhej!

Började dagen med en löpatur med syrran och sen en smoothie=)

KLockan två började jag jobba och har därför spenderat hela den soliga eftermiddagen i tennishallen. Lite solade jag och eftersom jag hade så tråkigt fick syrran komma med pengar så vi kunde käcka glass=)

Nu ska jag och familjen grilla för första gången på säsongen=)

Ha det bra
pussokram

regn=(

Hejhej!
Är hemma en snabbis på lunchen innan det är dags för elevens val, tennis.
Det regnar!! NEJNEJNEJ. Vädret som var så bra. Det får inte bli skit nu hela påsklovet då döör jag.
Aja ingen panik har ju faktiskt varit rätt bortskämda med vädret och det vore väl helt okej om det regnade i helgen när man ändå bara ska sitta inne och äta med släkten men sen får den faan bli bra igen.

Nee nu ska jag dra. Ska nog köra lite i gymmet innan träningen.

Ha det bra
pussokram

snart lov=)

Hejhej!
Ännu en dag med strålande solsken. Idag har jag gått i skolan till fyra! segt. Sen blev det en liten sväng på stan med Elsa. jag bokade tid för slingning. Ska bli blond den 29/4.

Sen tränade jag på friskis och nu sitter jag här och övar lite på engelska provet till imon.

Tänk att det bara är två dagar kvar till ett 10dagars långt PÅSKLOV!! Så himla underbart det ska bli. Jag ska träna hälsa på lite släktingar, jobba, spela match och hänga med lite kompisar. Så himla gutt att man äntligen kan vara ute på lovet. Tänk egentligen hur längesen vi hade lov med bra väder.

Vad ska ni göra på lovet??

Ha det bra
pussokram

Ny tunnika och första glassen:)

Hejhej!
Började dagen med att panta falskor med lillasyrran. 100spänn var fick vi, inte helt illa.
Sedan tog vi bilder på en del grejer som jag nu har hjälpt mamma att lägga ut på Blocket. Skänkte lite skor till Rädda Barnen också, allt detta innnan klockan 12!

Har varit på stan med Anna, Agnes och Kajsa. Som vanligt välldans sugen på skor men hittade inga. Köpte däremot en blå tunnika på Monki.

Såg en jättefin skolavslutningklänning på Åhléns. Vet inte om den kanske är lite förfin... Skulle varit bättre om den inte var så lång....Vet inte om jag ska köpa den...Guud va velig jag är.

Som avslutning på dagen var jag, Anna o Agnes ute och gick i en timme!

Nu tittar jag på Parlementet.

Vad hittar ni på denna söndagkväll??

Ha det bra
pussokram

Varför inte söndagsöppet?

Hejhej!
Gick inte så bra i DM. Förlorade stort men spelade faktiskt bra.

Känner verkligen för att gå på stan imon så om det är någon som har lust att följa med ring!
Stör mig på en grej, att affärena inte har söndagsöppet!
Varför inte liksom??? Det är väl jättemånga som skulle vilja gå på stan på söndagar. I Kalmar är det bara de två galleriorna och typ Åhlens som har öppet. Det konstiga är att alla affärer öppnar klockan tio på vardagar. Vem faan går på stan kl. 10 en tisdag? Kan fatta om de öppnar elva, folk kanske går på en tidig lunch eller nåt men 10! Vore det inte bättre om alla affärer öppnade en timme senare på vardagar och istället la de fem timmarna på att ha öppet på söndagar?!
Inte ens caférna har öppet. Hur ssugen är man inte att gå på café en söndag liksom. Nee jag tycker att någon borde bestämma att affärerna var tvungna att ha öppet på söndagar!!

Vad tycker ni?

Ha det bra
pussokram

Löpning

Hejhej!
har precis fikat med mamma ute i det härliga vårvädret och eftersom det inte är någon fotbollsträning idag (laget har stukit till Skövde på läger) tänkte jag ut och springa lite. 5km blir det nog vi får se.

Skriver mer ikväll. Någon som har något bra film tips?? är inte jättesugen på att hänga framför  Talang och Så ska det låta hade tråkiga tävlande...

Ha det bra
pussokram

IQ-test

Hejhej!
Hittade det här testet hos Liene.

Hur IQ befriad är du ?
Har du...?

(  ) ...låst in dina moppednyc klar i mopeden?
( ) ...sprayat hårspray i ögat?
(x) ...trasslat in ditt hår i hårborsten?
( ) ...gått in i en lyktstolpe?
(x) ...fått tuggummi i håret?
( ) ...fastnat med tungan i ett räcke på vintern? (det var inte ett räcke men något var det)
(  ) ...slagit sönder ett glas när du ska hålla tal?
(x) ...missat blomkrukan när du skulle vattna blommorna?
(  ) ...trampat barfota på en igelkott, geting eller liknande?
(x) ...tagit på vänsterskon på högerfoten och tvärt om?
(x) ...slagit dig på fingret med en hammare?
(x) ...råkat trycka på stängav-knappen på datorn?
(x) ...snubblat på en fotboll?
(  ) ...gett kattmat till din hund?
(  ) ...kallat en lärare för mamma eller pappa?
(x) ...sprungit på ett litet barn?
( ) ...gått i en vattenpöl med ett hål i skosulan?
(  ) ...tryckt in din nyckel i fel skåp i skolan och försökt att öppna?
(/) ...frågat vart din mobil är när du håller den i handen?   (det var ingen mobil)

· Multiplicera nu ditt resultat med 5    

Resultat:
12x5 : 60&00-30% Du är rena geniet
30-55% Du kan ju vara smartare
55-80% Du  kanske skulle gå ett extra år i skolan.
80-100%  Sök hjälp

Idag är det April och härligt vårväder!! Så himla gutt hoppas att det håller i sig=)
Annars har jag tränat tennis idag. Körde lite i gymmet efteråt. Ska snart träna fotboll men först är det dubbelavsnitt av Friends som gäller.

Ha det bra
pussokram


RSS 2.0