60dagar kvar

Hejhej!
Hur har ni det??
Idag är det lite bättre väder här hos mig men jag har hört att endel har snö. Uscha!

Aja idag är det exakt 60dagar kvar tills jag och min familj åker till Thailand, Khao Lak!

Den 30:de december bär det av från Kastrup. Så himla härligt!!!

Idag har jag varit på massage. Skönt.
När jag kom hem gjorde jag och syrran vår sista syssla, frös in bröd, vattnade blommorna och la upp en madrass på vinden. Det var skit läskigt! Först var vi tvungna att få ner luckan som sitter i taket och då känns det som man typ ska få den på sig och dö. Sen när vi gjort det är det någontong som låter uppeifrån vinden. RÅTTA!!!!! skriker vi. Jag vet inte om det var en råtta men man vet ju aldrig. Vi slängde varjefall upp den där madressen och sen när vi skulle stänga luckan kändes det naturligtvis som den typ inte skulle låsas utan typ svungas rätt i huvudet på en. Scary...

Nu ska jag och syrran snart dra till Funkabo Pizzeria och köpa avokadosallad. Sen blir det att döma i tennishallen.

Ha en bra fredag och snälla rösta ut Robin B i Idol!!

Ha det bra
pussokram

läskiga grejer

Hejhej!
Idag har det hänt några läskiga grejer.
Jag skulle ju jobba idag vid kl.10.00. Gissa när jag vaknade! 09.50. Snacka om panik!!!!!!! Det läskiga var att jag i natt drömde värsta mardrömen om att jag skulle komma försent. Shit asså typ som i Medium;)
Aja sen när jag jobbade så kom det fram en pappa vars dotter spelade. Han visste typ allt om mig. Vem jag skulle möta i KIFAB, att jag hade en syrra och att hon inte spelade så mycket längre, han visste typ hur min slag såg ut osv. Skit läskigt!! Jag har ingen aning om vem han var. Visst jag har sett honom några gånger i hallen men bara när jag jobbat inte när jag spelat. Creapy....

Menmen. Idag är det verkligen skit väder. Det pissregnar och blåser=( Ingenting är det på TV ikväll heller. Usch vad boring.
Jag har dammsugit. Okej bara nedevåningfen för syrran tåg övervåningen men ändå.

Snart så ska jag dra till träningen.

Vad har ni för er en dag som denna???

Ha det bra
pussokram

Våfflor

Hejhej!
Idag fick jag panik när jag vaknade. Klockan stod nämligen på 11.15. AHAHAHAHHA Jag skulle ju spela tennis vid 12.00.
Som tur är så tar det typ 2minuter att cykla till hallen så jag hann.
Spelade med Emma och Olivia idag. Emma slutade spela tenis för kanske 2år sedan men idag var det dags för en comeback. Eller ja...hon tänker ju inte börja igen men lite lattjande är alltid kul och det gick faktiskt väldigt bra för henne.

Jag har upptäckt att jag kommer att vara i tennishallen varje dag den är veckan.  måndags tränade jag som vanligt, igår så spelade jag med pappa, idag med Emma och Olivia, imorgon ska jag jobba ("Chefen" ringde precis och frågade om jag kunde jobba lite extra imon. ingen svår fråga extra pengar är alltid välkommet) och träna, på fredag, lördag och söndag så ska jag döma. Herregud snacka om att jag lever mitt liv i den där hallen!!

Idag så blev det våfflor till fika. AJAJAJ jag som har nyttighetsvecka. Aja jag har faktiskt klarat det väldigt bra än så länge, förutom vågfflorna då, så det får väl vara okej.

våfflor med grädde och jordgubbssylt

Jaha var nyss på biblioteket. Skulle lämna tillbaka en bok och då passade jag på att låna En prinsessas dagbok 3 och 4. Det var en dubbelbok. Tyckte det var bäst eftersom jag inte kom ihåg om jag läst trean eller inte.
Så nu läser jag två dagboks böcker, Bridget Jones Diary och En prinsessas dagbok.
Min svenska lärare som tyckte att jag skulle variera mina bokval:S Aja det får bli nästa gång.

Ikväll ska jag titta på Vänner, dubbelavsnitt på kanal 5 kl.19.00, och sen Oskyldigt dömd kl21.00 TV4.

Vad har ni gjort idag?

Ha det bra
pussokram

Suntuubi

Hejhej!
Vad har ni för er?

Igår gjorde jag min egna hemsida på suntuubi.se. Jag fattar ingenting. Så om det är någon mer som har en hemsida där så får ni gärna skriva en komentar och kanske ge mig några tips. Om ni vill kika in min hemsida så ska ni klicka här.

Annars då?
Jo rätt bra. Har spelat tennis med pappa idag. Ikväll ska jag först på utvecklingssamtal i fotbollen och sen så ska jag, Elsa och Sara gå på ett danspass på F&S.

Kvällens TV-tips blir naturligtvis House klockan 21.00 på TV4.

Ha det bra
pussokram

rågbullar

Hejhej!
ÅÅÅ jag stör mig verkligen på att det inte är någonting på TV. Vi tänkte sätta på en film jag och syrran men vi kunde inte komma överens så det blev inget...=(

Jag och mamma bakade ivarjefall rågbullar till kvälls'maten'. Det är typ som scones fast med rågmjöl. Skit gott är det!! Jag skulle kunna leva på scones!!!!!!!!!

Rågbullar. Nyttigare än scones men precis lika gott!

Imorgon ska jag och Elsa ta en liten promenad på morgon. Blir härligt. Förrsten så fick jag reda på att Elsa ska få en till kusin!! GRATTIS till henne! ÅÅ jag skulle också vilja ha en kusin men tyvärr min enda morbro verkar inte riktigt ha samma tankar som jag....

Mamma har kommit på att jag ska ha en syssla varje dag nu på lovet. (jag får pengar för det) Imorgon ska jag fixa tvätten, på tisdag ska jag handla och panta flaskor och på torsdag dammsuga. Vi har inte kommit på vad jag ska gör onsdag, fredag men det kommer nog.
Efter tvätten blir det tennis som vanligt vid fem. Här ställer vi inte in träningen bara för att det är lov inte.

Förresten jag har tänkte att jag skulle läsa en bok på engelska.
Någon som har något bra tips?
Det behöver ju inte vara värsta svårlästa men bara den är bra så är det nog inga problem.

Nu ska jag läsa lite bloggar innan det blir dags att krypa till kojs.

Ha det bra
pussokram

kalla fötter

Hejhej!
Vad har ni för er denna regninga söndag??
Jag gör ingenting. Har spelat tennisspel med pappa. Vi vann för första gången=)

Jag har en liten fråga, är det någon mer än jag som har grymt kalla fötter??
Asså jag går runt i tofflor och då är det väl okej men så fort man sticker ut tån så blir den till en istapp!!
Jag måste ha väldigt dålig blodcirkulation men det trodde jag att man fick om man rökte mycket och det gör jag verkligen inte. hmm....

Nu är jag helt själv i huset, alla är och tränar. Jag funderar på att baka någonting. Vet inte vad.... Kanske äppelpaj men det har vi gjort så många gåner. Aja vi får se, ni kanske har något förslag!

Ha det bra
pussokram

HÖSTLOV!!!

Hejhej!
Nu är det HÖSTLOV!!!!
Så himlans gutt asså.

Idag hade jag utvecklingssamtal:S Jag var lika nervös som vanligt men det gick bra. puh.

Nu ska jag snart iväg till Friskis&Svettis. Jag och Elsa ska gå på ett styrkamedel pass. Blir nog jobbigt värre men det ska det ju vara. På tisdga ska vi går på ett danspass. Det är typ rätt nytt men verkar väldigt kul!

Ikväll ska Elsa sova över här. Anledning: min lillasyrra ska ha två kompisar som ska sova över så jag måste ha lite personligt stöd för att överleva!!
Nedå de är snälla. Det blir nog en kul kväll.Mamma och pappa är på fest så vi får huset för oss själva. Antar att det blir singstar och Idol=)

Vad ska ni göra på lovet då?
Jag ska mest träna, är ju tävling snart. Sen så ska jag jobbalite och döma de små klasserna i den kommande hemmatävlingen så lite stårlar kanske man tjänar:)

Höstbilder (ni har säkert redan sett dem)




Ha det bra
pussokram

rolig grej

Hejhej!
Nu är jag tillbaka från min lunch med mammsen. Jag hittade, det var inte så svårt som jag trodde.

När vi hade ätit gick vi en snabbis på Blomster Landet och där såg jag en kul grej.
De hade ställt fram sina julgrejer (granar, tomtar, kulor rubbet) inte alls tidigt nejnej... I alla fall så mitt bland alla tomar och kulor stod det ett trädgårdsbord!!! HALÅÅÅ!! Okej att ni är lite tidiga med julen, det är ni inte ensamma om men ni får ju bestämma er!!

Aja nu lyssnar jag på musik. Evreything I do I do it for you - BRyan Adams.

Nu ska jag plugga.

Ha det bra
pussokram

Studiedag

Hejhej!
Idag har jag studiedag! Gutt.
Då är det såklart mysbyxor som gäller.

Mysbyxor och nån långarmad tröja med luva från Madrid=)

Nu ska jag till mammas jobb och sen ska vi äta på Växer(!) Har aldrig varit på mammas jobb innan. Hoppas jag hittar...

I eftermiddag måste jag plugga till musik förhöret imorgon och skriva lite i min broschyr.

Ha det bra
pussokram

Friskis&Svettis

Hejhej!
Hur har ni det??

Jag har det bra ska iväg till Friskis&Svettis nu.

Ikväll blir det HOUSE 21.00 TV4.

Ha det bra
pussokram

trött, omdömen & TV-tips

Hejhej!
Underbart med måndagar!...eller inte...

Idag hade vi i varje fall sjukt jobbig gympa lektion. Vi hoppade hopprep.  Man skulle typ hoppa vanligt sen jättesnabbt sen vanligt o.s.v. Sen på en annan låt skulle man hoppa vanligt, göra 10armhävningar, hoppa vanligt, göra 10situps....
Så höll vi på så i lite olika varianter. Sjukt jobbigt var det i varje fall fast mest för armarna.

Tröttheten i benen kom inte förren på tennisträningen men då trodde jag att jag skulle dö!! Skit trött verkligen.
Aja imorgon startar jag min Friskis&Svettis period. Jag, Elsa och syrran ska gå på medelpass varje tisdag. Kul och bra träning=)

Vi fick våra omdömen idag inför utvecklingssamtalen. Det gick jättebra. Jag hade typ VG i allt utom i bild. Där hade jag G men mer hade man ju inte precis räknat med.

Nu är det snart dags för dagens TV-tips Simon&Tomas på TV3 kl.20.00. Sen ska jag nog gå och lägga mig. GIck inte och la mig förren vid 23.30 igår så måste ta igen lite.

Ha det bra
pussokram

Namn o TV-tips

Hejhej!
Det var något smarrigt som mamma hade bakat nämligen en äppelpaj med knäcktäcke (havregrun, sirap, socker)
MUMS!

Just nu sitter jag och skrvier på min reklambroschyr till min "stad". Det går bra men jag kan inte komma på något bra namn till staden. Så nu får ni hjälpa mig. Vad ska den heta?? Det är en ganska lite stad vid vattet som har en trevlig hamn och som ska vara väldigt miljövänlig.
Vore väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig=)

Mitt TV-tips denna kväll blir TV4 söndagsfilm Bad Company. Den börjar klockan nio. No good för det betyder att det kommer vara nyheter mitt i filmen. Asså jag fattar inte varför de gör så!! Antingen får de flytta på nyheterna eller så får de väl börja fimen klockan åtta. Nu när den börjar vid nio och de ska ha sina nyheter och alla reklampauser kommer filmen typ inte vara slut förren vid halv tolv!! Hur ska man orka det. Menmen filmen verkar väldigt bra så jag ska nog försök hålla mig vaken ändå.

Om man inte vill se Bad Company kan man titta på I hennes skorTV3. Den filmen har jag sätt och jag tycker att den var rätt bra. Den börjar också klockan nio och slutar inte förren vid tjugo i tolv!

Så nu ska jag återgå till mitt reklamskrivande. lämna gärna en kommentar om ni kommer på något bra namn.

Ha det bra
pussokram


jobbb o annat skoj

Hejhej!
Idag har jag jobbat 09.30-14.00. Typ det softaste passet så inga problem.

Nu försöker jag skriva lite på min och Elsas spanska redovisning om Galicien. Det ska reovisas på tisdag och vi är absolut inte klara:S aaaaaahhhh Hur ska vi hinna? Vi har en spanska lektion imorgon där vi kan jobba på det men mer är det inte. Shit man tror man har massa med tid men veckrona svichar bara förbi.
I och för sig är det bra för det betyder att det är höstlov nästa vecka=) skönt!! Jag ska inte göra något speciellt bara träna lite med Olivia inför KIFAB och gå på utvecklingssamtal i fotbollen:S

Den här veckan kommer nog att bli rätt chill (förutom  den där spanska redovisningen, vi ska vara klara med vårt bygge och gjort en lite reklambroshyr om den...) Måndag, tisdag är som vanligt på onsdag är det studiedag och på torsdag, fredag har vi komma ifatt dagar och då är det staden arbete som gäller!!!!! På fredag har jag utvecklingssamtal också. AAAHH men det brukar gå bra och omdömena får vi imorgon så det blir väl inte så farligt.

Nu hör jag att mamma håller på och bakar något i köket. Hoppas det är något gott! Måste kolla.

Ha det bra
pussokram

I´m grey just like the weather

Hejhej
Idag är det verkligen grått ute men det är ju faktiskt oktober och jag kan tycka att det är rätt skönt med 'dåligt' väder på hösten.
jag är också lite grå idag. Gick inte alls bra på träningen och nu på eftermiddagen hade jag planerat att "ångbada" facet och skriva lite på min och Elsas powerpiont presentation om Galicien men det känns inte riktigt som om jag kommer orka....

Idag fick vi tillbaka spanskaprovet gick sådär.

Idag är det Oskyldigt dömd=)

Ha det bra
pussokram

House

Hejhej allihopa
Idag börjar House!!!!!!!! Så himla gutt. Har verkligen längtat det är typ en av de få serier som jag verkligen följer!!
Klockan 21.00 på TV4 drar det igång. Hoppas verkligen att det är bra. Ibland blir uppföljare så himla jag  vet inte riktigt men överdrivna på något sätt...

Som ni kanske märkt så har jag inte uppdaterat på ett tag och det beror på att jag är trött (gud det känns som jag skriver det här i varannat inlägg nu för tiden) och för att jag har varit i Karlskrona och spelat tennis. Jag kom tvåa!!! Grattis till mig;)

Jaha annars händer det inte så mycket. Vi håller typ på med något temaarbete i skolan och ska typ bygga en liten stad och sådär...
Sen så var det sista fotbollsträningen för säsongen (eller ja, sista utomhusträningen. Börjar ju i december sen igen)
Känns faktiskt ganska skönt måste jag säga. Det är lite segt och träna utan att ha några matcher eller så att se fram emot.

Nehe nu måste jag fixa lite i rummet (ser för jä#ligt ut) innan House börjar.

Ha det bra
pussokram

Vem bär den bäst?

Hejhej!
Sitter och käkar en banan framför datan. har precis kollat in Stockholm Open på svt24. Robin Söderling vann sin först match=)
Annars har jag inte gjort så mycket idag. Jag kollade upp det där med kontantkort. Både telia och 3 kostar 0.69/min från och med en dag man laddar och 30dagar framåt. Sen kostar det 1.99/min. Fördelen med 3 är att man ringer och smsar gratis inom 3 och till fasta abonemang (under de där 30dagarna). Problemet är att jag har operatörslås på min mobil... Så jag får väl räkna lite på om det lönar sig. Aja fortsättning följer....

Vem bär den bäst?

Jessica Alba (som ser grymt konstig ut i facet)
                                    eller
                                                    Jamie-Lynn??

Ha det bra
pussokram

Isglass i oktober

Hejhej!
Just nu är jag inne på min andra isglass. Är det normalt att äta isglass i oktober???? Aja det är faktiskt väldigt fint väder idag fast det var sjukt kallt när man cyklade till skolan i morse=(brrr
Idag var det spanska prov. Tror det gick rätt bra...

Efter lunch var det tennis. Gick inge vidare idag jag var typ helt seg i huvudet menmen det är på lördag det gäller. Då bär det av till Karlskrona.

Nu ska ag kolla upp vad det kostar att ringa med de olika telefonbolagen. Jag har bestämt mig för att byta eftersom det kostar 1,99/min att ringa med telia och bara 0,69/min med 3 (okej som ni märker så har jag redan kollat llite men jag måste checka så det inte är några andra avgifter med 3)
Vad har ni för något???


Ha det bra
pussokram

Just an ordinary monday

Hejhej!
Hur har ni det denna soliga måndag???

Idag har jag väl inte gjort något särskil, tränat lite och sådär. I skolan så var jag på någon elevråds grej där vi fick träffa några studenter från Högskolan spm gick typ någon drama linje. De hade endel övningar och sketcher med oss. Skit tråkigt och de där studenterna var lite skumma....

Nu ikväll så har jag tittat på Simon & Tomas och 2½ men.
Lite spanska har det blivt också det är ju prov på onsdag.

Imorgon ska jag på någon gymnasiegrej när alla skolor typ ska berätta lite om sina linjer och sådär.
Hoppas jag hittar något som låter intressant jag har verkligen ingen aning om vad jag ska gå mend et är ju 1½år kvar så paniken har inte kommit än.

Okej nu får det vara slut på detta ointressanta inlägg.

Ha det bra
pussokram

Hiss eller Diss

Hejhej!
Vädret är skit!!! Det regnar och är typ halv storm:(

Imorse tog jag hand om 130 sjuåringar.... Okej inte själv men det var typ sån här idrottskola där barnen vår testa på olika sporter och idag var det tennis. Aja det gick rätt bra.

Snart ska jag tillbaka till tennishallen för att jobba14-19.15 så det blir inget mer bloggande förren ikväll.
Först måste Elsa komma för hon ska följa med, vi ska plugga till spanska provet:/


Vad tycker ni om denna klänning?
Hiss eller Diss???

Ha det bra
pussokram

Nya skorna, outfites & TV-tips

Hejhej!
Här kommer bilderna på mina nya skor=)

Stövlarna<3


Skorna=)


Outfite1
Stövlarna
Svart tunika med "palljetter"
Mörkblå jeans


Outfite2
Stövlarna
Svarta tunikan
Röda strumpbyxor


Skorna
Svarta tunikan
Röda strumpbyxorna

Såå vilken var snyggast??
Jag är sugen på att använda mina röda strumpbyxor.
Stövlarna var skit snygga till jeansen tycker jag.

Ikväll blir det pizza, SvenssonSvensson (SVT1 20.00), Beck (TV4+ 22.00) och så ska jag försöka orka med att måla naglarna. Tänkte tagit ett "ångbad" för ansiktet men jag skiter nog i det.

Vad ska ni göra ikväll??

Ha det bra
pussokram

Bilder från skogen

Hejhej!
Nu är jag hemkommen från skogen och tänkte lägga ut lite bilder.

Här sitter vi allihop och fikar på kycklingmackor och mammas bullar *mums*


Mycket svamp blev det


Den största och finaste kantarellen=)


En läskig larv


Och andra krälande grejer;)


Några giftiga hittade vi också


Fin natur

Jaha då har man årets skog dag avklarad. känns skönt, nu är det bara att se till att rensa upp all svamp också.....
Men jag brukar smita ifrån lite. Det är ju inte ens jag som ska äta den!!

Ha det bra
pussokram

Skogen

Hejhej!
Idag är det kanelbullens dag. Mamma bakade i morse men eftersom vi inte hade något pärlsocker så fick det bli bullar med cocos på istället;)

Idag ska jag som bekant till skogen och plocka svamp. Boring men bara det inte regnar så....
Jag tar med mig kameran så ikväll kan ni få njuta av min dag i vildmarken=)


Det kanske blir en sådan här svamp vem vet?


Jaha nu måste jag klä på mig men först vill jag bara säga tack till svenska folket att ni äntligen tagit er förnuft till fånga och röstat ut Jenny!
 
Jag har en fråga. Är det så att juryn får ta in en av de som blivit utröstade??? Jag har hört många olika rykten så om det är någon som är säker på sin sak kan ni väl lämna en liten komentar.

Ha det bra
pussokram

SKOR

Hejhej!
Shit var veckorna går det snabbt! Det är redan fredag och alla jublar.

Ha precis kollat klart Idol. Jag tycker absolut att Jenny ska åka ut!!!!

Idag har jag köpt skor.
Vi började på SkoDej. Där hittade jag ett par skit snygga par men naturligtvis var de för små och de fanns inte i 39=(
Aja syrran hittade två par var av ett  jag tyckte var grymt snygga så de ska jag också få använda. Sen åkte vi till Skokällan.
Där hittades det två par till mig!!!! Ett bar skiit snygga stövlar och ett par snygga (dock inte lika snygga som de jag hittade på SkoDej) rätt låga skor.

Bilder kommer förhoppningsvis imorgon=)

Imorgon så ska jag, min familj och min morbror ut och plocka svamp i den Småländska skogen"/ Jag tycker det ska bli skit tråkigt men lite mysigt är det ju att fika i naturen. Visst är naturen underbar, man blir blöt i rumpan, det känns som man har myror runt hela benen och man stukar foten på någon underbar rot.... Jag hatar skogen!!

Var har ni för er??

Ha det bra
pussokram

rutten eftermiddag

Hejhej!
Ser ni samma sak som jag när ni tittar ut genom fönstret? Grått grått och åter grått.
Tråkigt men idag är det 1oktober (för er som har missat det) så man får väl sluta klaga över att vädret inte är på topp, det är ju ändå höst!

Idag var det elevens val och vi hade fystest:s Jag har blivt en sekund snabbare på ett varv runt banan och sju sekunder snabbare på tio varv runt banan sen förra året=) Situpsen och armhävningarna gick inge vidare, blev nog ingen förbättring.

Idag har det varit en riktigt rutten eftermiddag. Jag skulle till distrikt sköterskan och ta min andra spruta Gardasil. Av någon anledning så måste man hämta vaccnet själv på Apoteket, det hade mamma glömt. Så vi fick erkänna att vi inte riktigt hade koll och boka om tiden tills imorgon.
Jaha sen åkte vi  då till Apoteket för att hämta ut skiten och då säger dem att det inte står någonting i datorn om att     jag ska ta en sådan där spruta och att receptet troligtvis har skickats hem till mig. Jaha tänkte vi det är väl bara hem och let. Problemet är att vi inte hittar det där jä#la receptet och kan verkligen inte komma ihåg att vi har fått något heller. Ajajaj.


E kul sak men dagens eftermiddag är  att jag har köpt nya löpardojjer.
Varför ska löpardojjer vara så himla fula?Det finns verligen inga snygga!!


Nee nu ska jag plugga hemkunskap och sen är det ju Idol. Tjejernas tur idag jihoo!!

Ha det bra
pussokram

RSS 2.0