musik

Hejhej!
Idag när jag kom hem från en luch med pappa och syrran och lite shopping med syrran så öppnade jag mammas och pappas skivskåp och tog ut allt som såg intressant ut.
Så nu har jag suttit framför datan i nästan två timmar och laddat över massa goo musik till min MP3. Har kommit på att musiken från slutet av nittiotalet äger!

Här kommer dagens tips om en riktigt bra låt och grupp!
The Corrs - Breathless
Du kanske inte känner igen namnet men jag tror då känner igen låten när du hör den.
När man ser omslaget till "Best of The Corrs" ser det ut som det är lite folkmusikaktigt och visst finns en liten gnutta folkmusik i men det gör inget för låtarna är skit bra ändå!!!!!

pussokram

tennis & vem bär den bäst?

hejhej!
Hur är det med er?
Med mig är det jätte bra. Kalmarspelen är över för min del och summeringen blev väl att jag tjänade typ 120 spenn kom trea i FS16, åkte ut i kvarten i FS14 och vann i FD16-18. Yiihoo GRATTIS till mig och Andrea!;)
Nästa vecka ska jag till Skummeslöv (ligger typ vid Båstad) så det blir nog inget bloggande f.r.o.m lördag.

Här kommer en vem bär den bäst?

Jennifer Lopez                                   eller            Alessandra Abrosia


Ordet är erat!

pussokram

onsdag

Hejhej!
Hur mår ni?
Idag var det äntligen lite bättre väder:)
som vanligt den här veckan bedrev jag min tid i tennishallen.
Jag spelade tre matcher idag. jobbigt.
först i 16års klassen. det var semifinal och jag förlorade mend et var nära att jag vann första set så det var lite synd.
sen spelade jag dubbel vi vann.
sen spelade jag i 14års klassen och förlorade i en tresettare:´(
så imorgon blir det en final i dubbel och lite dömande.

annars har jag väl ingenting att berätta förutom att ja typ har as torra läppar (intressant eller hur?) får alltid det nar jag spelar tennis. konstigt.

aja nu får det vara slut på det här rätt ointressanta inlägget.
hoppas ni haft en bra dag

pussokram

P.S såg förresten den nya indiana jones i förrgår. den var sådär. lite för långa biljakter och lite för overkligt. den får tre svaga SSS.D.S

höst

Hejhej!
När man tittar ut genom fönstret tror man att man typ förflyttat sig fram 4 månader i tiden. det är grått och halv orkan...
nu får det faktist bli lite sol!!!
Idag började Kalmarspelen och jag spelade en match i Flicker 16. Jag vann lätt. Yihoo för mig!!
Imorgon väntar en tuffare match i 16 och så en i 14.

jag vet att jag inte laddat upp några bilder från midsomar än men kameran är hos värdfamiljen och jag har inte hämtat den än  men snartsnart.

hur ser eran dag ut?

pussokram


midsommar

Hejhej!
Hur hade ni det igår?
Jag hade det bra. Barnen vann den årliga fotbollsmatchen mot föräldrarna och det blev inget regn:)
Annnars var det väl  inget speciellt. gick hem halv två så steg inte upp förren tio i tolv idag.
Då blev det lunch med festgänget. Sen blev det lite lek och film.
Ikväll fick det bli Min bästa väns bröllop och lite godis!!!

Ha det bra
pussokram

today

Hejhej!
Today började jag morgonen med en promenad med Anna. (fast det regnade)
sen ringde jag Elsa som kommit hem idag från sin två veckors semester i Malaga:) vi pratade lite och sådär. kul att få höra hennes röst igen.

annars händer det inte så mkt idag. våra kompisar från göteborg kommer idag för att fira midsommar imorgon. kulkul.

Ha det bra
pussokram

Vem bär den bäst?


Ashley Tisdale                   eller      Kelly Clarkson
klurrigt klurrigt.....

nejnejnej

nejnejnej sverige förlorade med 2-0 mot ryssland. skiiiiiiiiiiiittt!!
asså de va ju inte alls med i matchen. zlatan spelade typ gofotboll och det var bara melberg och hansson (mittbackar) som ville ha bollen.
så himla tråkigt det känns helt tomt och avslaget eller vad tycker ni?

pussokram

dagen

Hejhej!
Tänkte lägga in ett lite inlägg innan jag drar till tennisen. ska spela med pappa.

Idag så skulle ju jag och anna (skolflickan.blogg.se) baka. det blev en jordgubbspaj. det skulle varit blåbär men det hade de inte på netto så det fick bli jordgubbar. sen så skulle vi bjuda in kajsa och agnes. kajsa var på golfbanan och agnes, som aldrig kan sätta på sin mobil, fick vi inte tag på så det blev bara jag och anna som fickade:/ jaja 
senåså vid typ halv fyra ringde kajsa och frågade om vi skulle med och bada. det ville vi men när vi väl skulle hoppa i plurret så bangade vi. tyckte det var onödigt när det var så himla kallt! kajsa badade inte heller utan det blev hem till henne och äta lite glass.

nu sitter jag här och har ätit lite soppa och ska snart byta om
ha det bra
pussokram

fika

Hejhej!
Nu har jag och anna precis varit ute och gått. Det blev den långa rundan idag.

Om en timme ska jag hem till ann och vi ska fixa lite fika som vi ska bjuda agnes och kajsa på. (tänker inte skriva vilken sorts fika ifall de läser det här)

Sen ikväll ska jag träna tennis med pappa.

vad ska ni göra idag?

ha det bra
pussokram

JAAAAAAAAAAA

JJJJJAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi vann åttondels finalen i DM.  YYIIHHOO!!
är världens bästa lag.

en kort sammanfattning av matchen:
första halvlek
vi är det klart bättre laget men det står ändå 0-0 i paus.

andra halvlek
Madesjö är det klart bättre laget och gör 1-0. torsksmaken börjar komma men med ca10min kvar så kvitterar Moa. yiiho!
Madesjö spelare blir utvisad i 10 min.

förlängning (2x5)
vi är det helt klart bättre laget igen men vi lyckas inte sätta bollen.

straffar 
Minna: missar
Madesjö: sätter
Jag: sätter. yiiho!
Madesjö: sätter
Moa: sätter. jaaa!
Madesjö: missar
Simone: sätter. yees!
Madesjö: sätter
Emma Dah: sätter. yeah!
Madesjö: missar. jjjjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

Det är avgjort IFK Kalmar vinner med 5-3 efter straffar och är vidare till kvartsfinal.
så himla gutt

pussokram

P.S jag tycker att eva longoria bär den bäst

What a feeling

En ny låt!

What a feeling

First when there's nothing
But a slow glowing dream
That your fear seems to hide
Deep inside your mind

All alone I have cried
Silent tears full of pride
In a world made of steel,
Made of stone

Well, I hear the music,
Close my eyes, feel the rhythm,
Wrap around, take a hold
Of my heart

What a feeling
Bein's believin'
I can have it all, now I'm dancing for my life
Take your passion
And make it happen
Pictures come alive, you can dance right through your life

Now I hear the music,
Close my eyes, I am rhythm
In a flash it takes hold
Of my heart

What a feeling
Bein's believin'
I can have it all, now I'm dancing for my life
Take your passion
And make it happen
Pictures come alive, now I'm dancing through my life
What a feeling

What a feeling I am music now
Bein's believin'. I am rhythm now
Pictures come alive, you can dance right through your life.
What a feeling. you can really have it all
What a feeling. pictures come alive when I call
I can have it all I can really have it all
Have it all pictures come alive when I call
Call call call call what a feeling
I can have it all bein's believin'
Bein's believin' take your passion, make it happen
Make it happen what a feeling
What a feeling bein's believin', what a feelin'


Vem bär den bäst?

Nu tänker även jag köra en "vem bär de bäst"
så.. Vem bär den bäst?

                Eva Longoria                     eller                     Lindsey Lohan

Jag vet vem jag tycker men det tänker jag inte säga. vill inte påverka er;)

pussokram

igen

Hejhej igen var väl typ 45min sen jag bloggade nu om ingenting och här kommer ett till inlägg som inte kommer vara sådär suuper intressant.

jag börjar bli hungrig! funderar på att ta en fika. men vad ska jag ta?hm...
har planerat att äta lunch vid typ tre eftersom det är amtch ikväll. men magen kurrar så det räcker minsann inte med ett litet rån eller nåt sånt. nee nåt mer matigt. hm..
nee kommer inte på något får gå ner och kolla vad vi har.

pussokram
P.S idag kommer det en ny låttext. håll gluggarna öppna

viktig match

Hejhej!
Idag laddar jag inför IFK Kalmars viktigaste match för säsongen. Åttondelsfinal i DM mot Madesjö!
peppapeppa.
För att vara i form började jag dagen med att ta en timmes promenad med Anna.
Sen så tog jag det efterlängtade fotot. Jag tror det blev rätt bra men som vanligt såg jag helt off ut på ena ögat menmen.

Så sitter jag och chattar med Nellie.
Matchen börjar vid 18.00 så jag måste hitta på ngt att göra fram till 17.00. hmm svårt. det ska inte vara ansträngande men jag måste ju hitta på någonting annars börjar jag bara småäta;) inte bra!!

Vad ska ni göra idag?
Pussokram

test

test.

hittade just det här testet hos jinyas.blogg.se hon hade hittat det hos http://nolow.blogg.se 

Du har..
( ) Mascara över 100 kr
(x) En plattång
(x) En locktång
(x) Designparfym
( ) Fondation över 200 kr
(/ ) Ögonfransböjare
(x) Olika borttagningsmedel
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
( ) Läppglans över 100 kr
(x ) Hårinpackning
( ) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr

Poäng: 7,5
 

Du..
( ) Använder locktång/plattång varje dag
( ) Använder fondation varje dag
(x) Använder mascara varje dag
( ) Använder kajal varje dag
( ) Avänder läppglans varje dag
( ) Använder bodybutter varje dag
( ) Använder bodylotion varje dag
( ) Använder ansiktsrengöring varje dag - brde göra
( ) Använder hårinpackning varje dag
( ) Använder hårspray varje dag
( ) Tränar på Gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad

Poäng: 0


Du har..
( ) Tonat håret
(x ) Färgat håret - slingat
( ) Hårförlängning
( ) Piercat dig
( ) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen

Poäng: 2


Totalt: 9,5

0-10 Naturligtvis naturlig tjejen!
10-15 Konstgjord behandlad blomma
15-20 kanariefågel i nordisk miljö.
20-25 fryst jordgubbe
25-30 Barbiedocka. Bara plast


en naturlig Kirsten Dunst

ny ide

Hejhej!
Jag har en ny ide till min blogg. Jag skaa börja lägga ut sångtexter.
Själv älskar jag att sjunga så jag tänkte om det är någon annan som också gör det kan jag bidra med lite texter.

Tänkte börja med att lägga ut min favorit låt
When you say nothing at all
It´s amazing how you can speak right to my heart
Without saying a word you can light up the dark
Try as I may I could never explain
What I hear when you don´t say a thing

The smile on your face lets me know that you need me
There´s a truth i your eyes saying you never leave me
The touch of your hand says you´ll catch me whenever I fall
You say it best.. when you say nothing at all

All day long I can hear people talking out loud
But when you hold me near you can drown out the crowed
Try as I may I can never define
What´s been said between your heart and mine

The smile on your face lets me know that you need me
There´s a truth in your eys sying you never leave me
The touch of your hand says you catch me whenever I fall
You say it best..when yu say nothing at all

The smile on your face lets me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
The touch of your hand says you'll catch me whenever I fall
You say it best.. when you say nothing at all

(You say it best when you say nothing at all
You say it best when you say nothing at all..)


The smile on your face
The truth in your eyes
The touch of your hand
Let's me know that you need me..

Japp världens bästa låt med Ronan Keating. Skriv ut och sjung halsarna av er;)

Nå vad tycker ni om min nya ide? Bu eller Bä?

Ha det bäst
pussokram


ny design

såå nu är jag äntligen klar med min nya design. vad tycks? vet inte vrf jag tog geten som header men den är lite cool^^ om jag får säga det själv. det kanske blir lite ändringar men inte just nu i såfall. orkar inte.

annars då? vad har ni gkort idag?
jag har som sgat varit med agnes och när vi inte pillade med bloggdesigner så hoppade vi studsmatta dansade och utmanade syrran och hennes kompis i SIngStar. (vi vann!)

imorgon ska jag ta kort till tennishallen för att jag blev årets junior. (okej det var ett tag sen men jag har faktiskt inte hunnit ta en foto) jag är lite nervös. tänk om det blir dåligt. det ska ju liksom sitta på vägen skit länge nu. pirrpirr. jaja jag har övat lite framför spegeln:D så det blir nog inte katastrof.

ha det bra
pussokram

problem

Hejhej!
Idag har agnes (agnes14.blogg.se) varit här och vi har försökt göra lite snygga headers. det har verkligen inte gått bra. det funkade bara inte så tillslut ringde vi cecilia (ceciliala.blogg.se) och fråga de. och efter hjälp av henne så funkade det. problemet är att den bilden vi testade med är inte den bild som vi ville ha som header. och när vi sagt hejdå till cecilia så skulle vi ändra men det funkade inte. vi gjorde precis samma sak som innan men still not working. sen nu när agnes har gått hem så har jag försökt lite själv och upptäckt att det bara går med vissa bilder.
är det någon som vet att det är så att det bara går med vissa bilder eller gör jag fel??

tacksam över hjälp
pussokram


skärpning

Asså nu får det vara nog. Dystra julkalendrar, Paradej Bois och fallos symboler. Jag pratar om SVTs barnpogram.
Idag väcktes jag tidigt av telefonen så jag tänkte titta lite på sommarlovsmoron för att kolla vad det var för någonting.
Efter ett tag börjar tjejen prata om midsommarstänger då säger killen "visste du att midsommarstången är ett manligt organ. tjejen lite taffat "ja vadå det har väl varit en fallos symbol i alla tider, inget konstigt med det" killen "men det kan du ju inte ha här inne" tjejen "men titta här vi har massor med blommor här inne. du vet ståndare och pistill blommor och bin. det är ju samma sak" killen " det är ju äckligt"
asså hur i hel#ete kan man blanda i fallos symboler i ett barnpogram. och förra året var det Paradej Bois. vilka tror att ideen kom från Paradise Hotel?!
nee skärpning SVT låt barnen vara barn och börja visa mer roliga och barnvänliga TV-program!!!

nån som håller med?

avslutnings outfite

Idag var det äntligen skolavslutning!
Så här såg jag ut:

okej kanske inte någon ultimate bild (ser ju skit sur ut) menmen.
avslutningen gick jätte bra och vår lärare blev jätte glag över presenten. en tröja med en bild på mig och min klass.

Nu måste jag äta lite. ska snart spela match.
hörs kanske ikväll

pussokram


kort inlägg

hejhej!
blir bara ett kort inlägg idag för i morgon är det den stora dagen så naglar måste målas och smink måste planeras.
okej ni kanske tycker att jag tar det här med skolavslutning lite för seriöst jag går ju faktiskt bara ut sjuan menmen.

Idag hade vi typ talang 2008 i skolan. vi fick veta det halv tio och man var tvungen att vara klar halv ett så det blev lite stressigt. man tävlade klass vis och min klass skämde ut sig  totalt men det skadar ju aldrig att bjuda lite på sig själv;)

pussokram

snart

nu är det bara 42timmar och 30minuter kvar sen är det !!!!!!!!!!!!

nya grejer

Hejhej!
Hur mår ni allesammans??

Här kommer det lite bilder
dom här örhängerna är köpta på Ålhens o jag ska ha dom på skolavslutningen
de här örhängerna är köpta på Ålhens o jag ska ha dom på skolavslutningen



de här söta hårspännerna är köpta på Glitter och de ska sitta i mitt hår på fredag


den här ska jag också ha på fredag. nee skoja bara. haha. det här min nya bikini och som ni kanske ser kan man vända på den så att den blir randig


detta är veckans kap. en långarmad tröja som är perfect att ha på sommarkvällen för bara 49kr på Gina Tricot

Jaha där fick ni er en titt in i min garderob;)

Idag hade vi brännbollstunering i skolan. Vi vann!!! Grattis till 7A! yihoo

Vad har ni gjort idag??

pussokram
skumbanan


funny day

hejhopp!
idag har det varit en funny day. först hade vi sovmorgon. sööönt.
sen tvingade vår lärare ut oss på en slags stadsorientering. "/
efter det var det dags för min och sofias 5-kamp! yihoo!
den blev väldigt lyckad förrutom att anna b rågade trampa anna e på foten så anna es fot blev helt blå. stackars anna hoppas den blir bra.
nu ska jag snart iväg och klippa mig. hoppas på bild senare.

pussokram

Glöm inte att heja på Sverige ikväll. De möter ju Grekland i EM. HEJAHEJA

f&s

nu har jag kommit hem från friskis&svettis utegympa. det var jobbigt o kul. (lite x-tra jobbigt eftersom jag blev allergisk. hatar gräs.) aja det var inte så mkt hopp o skutt utan mer styrka. sånt gillar vi. efter gympan tog vi ett snabb dopp i havet. skönt!
nu ska jag duscha och se om det är något bra på TV. sovmorgon imon ju!
pussokram

hejhej

hejhej bloggen nu är jag tillbaka.
jag kunde av någon konstig aledning inte logga in igår. menmen.
igå var jag på stan med mamma. jag köpte en bikini. bilder kanske kommer. få se om jag lyckas ladda upp den. sen strosade jag och anna lite. det blev lite accesoarer till skolavslutningen. sen badade vi på kimpa. härligt.
idag har vi inte gjort så mkt. niorna var våra lärare medan de riktiga lärarna spelade lite halvt jobbiga elever. rätt kul. sen var det lite uppvisningar. kulkul.
nu på eftermiddagen har jag pressat. ska bli riktigt brum till skolavslutningen.
jag var tvungen att göra ett lite avbrott när jag skulle på massage. det var jätte skönt. något jag rekomenderar. men det är dyrt  så önska er det i födelsedagspresent.
sen återvände jag till pressandet och till min bok "räcker det att jag älskar dej?" tycker den verkar bra. någon som läst den?
nu ska jag och anna iväg och utegympa med friskis&svettis.
ha det bra
puss å kram

svettigt

Spelade tennismatch idag. svettigt värre. spelade från halv tre till typ fyra. typ när det är som varmast.
men jag vann så det var ju värt mödan. det var däremot väldigt jämnt. 6-4 7-6 (om det är någon som fattar tennissiffror;)
skulle spelat en till match men motståndaren blev sjuk så det får bli på onsdag istället.
ha det så bra
pussåkram


är det någon som har samma problem som jag? jag kan inte lägga in nya bilder bara sådanna jag lagt in tidigare.


Ja må oss leva

Ja må oss leva Ja må oss leva
ja må oss leva uti hundradeår
ja visst ska vi leva jag visst ska vi leva
ja visst ska vi leva uit hundrade år
GRATTIS SVERIGE!!

det måste väl bli ja må OSS leva eller?
svårt det där.

okej jag tror inte att det är så många som firar nstionaldagen. men det är ju kul att vara ledig.

piss

Hejhej alla glada!
kommer precis hem från en fotbolls match. det gick inge bra. vi förlorade med 6-0. PINSAMT. grejen är den att vi brukar inte få stryk av det här laget. förra gången vann vi med 3-0. skitkitskit.

men aja nog om det.
en rolig grej som hände idag var när jag hälde två vattenglas över min tennistränare. det var skitkul och äntligen fick han igen för alla gånger han sprutat på mig med vattenslangen. yihoo.

imorgon är det sista skoldagen. sen röddag. och sen en vecka där man typ inte gör något vättit. bara går och väntar på skolavslutningen.
P&K

härligt

Viist är det underbart när läraren stiger in i klassrummet och säger att man slipper sista lektionen! sluta halv tre istället för fyra är ju inte helt fel.
annars har det inte hänt så mkt idag. vi lekte på gympan. skepp land och hav var riktigt jobbit. vi körde blindboc oxå. jag var bock. måste sett jätte kul ut. aja man måste bjuda på sig själv.
nu ska jag snart träna.
hörs kanske ikväll.
P&K

ont

Hejhej allesammans!
Hur mår ni?
jag mår sådär. hela helgen har jag  haft ont i magen och det är inte pga lingonveckan. ne det är något annat. mkt störande. tycker själv att det blir värre efter jag ätit. kanske ´är allergisk mot nåt. men konstigt och inte upptäcka det förren 14år in i livet.
aja nu har ni läst lite om mitt gnäll.
ha det bra

tips

hej igen!
är det någon där ute som har nåt tips på bra skivor?? tänkte köpa hem lite ny musik från Ginza. Är typ sugen på lite äldre låter. sånna man hört men glömt bort.
tack på förhand!

festival

Hejsan!
Igår var det dags för Springbreak. roligrroligt.
började med en brunch hemma hos mig med ett antal gäster. trevligttrevligt.
sen så var jag tvungen att sticka iväg till jobbet så jag fick inte se amanda jensen. menmen.
sen så kom jag och vi gick runt lite och sen var det dags för håkan hällström. kulkul.
vi gick fram och skrek "vi älskar dej håkan" (inte för att vi är några stora fan till honom men kul i allafall)
sen så typ skulle emma gå hem. tråkigttråkigt.
aha så då va man lite med elsa och lovisa. kulkul. men sen så skulle de oxå gå hem. boringboring.
så det var bara jag kvar. inge kul så jag gick hem och tittade på Pelikan fallet. bra film.

Idag har jag premiär doppat med anna. (vet lite sent) det var jätte skönt

men hejdå måste iväg och titta på syrrans dansuppvisning<3

RSS 2.0